Costa Blanca, Spanje

Gepubliceerd op 5 oktober 2018 om 18:20

Vanaf zaterdag 22 september ben ik samen met Ingmar en mijn ouders een weekje op vakantie geweest in Spanje. We vlogen vanaf Eindhoven waar we de nacht van te voren een overnachting hadden geboekt zodat we de volgende ochtend niet hoefden te haasten. Het hotel was netjes en de bedden lagen prima!

Rond 10.00 uur gingen we de lucht in! Vliegen geeft altijd een onwerkelijk gevoel. Hoe kan ik nu meer dan 10 km boven de grond hangen? Al heb ik al zo vaak gevlogen, het blijft een vreemd gevoel. Dit weerhield me er echter niet van om even mijn oogleden van de binnenkant te bestuderen. Via bol.com heb ik, na een tip van Ingmar, een heerlijk (nek)kussentje gekocht van het merk Abbey. Hij is absoluut niet duur ( € 13,75 ) en super handig, omdat het een nekkussentje is die je kan omtoveren tot een gewoon kussentje. Ideaal!

Halverwege werd ik even wakker en kon ik nog even een fotootje schieten van de prachtige bergen waar we overheen vlogen. Het is zo bijzonder hoe het landschap onder je binnen 2 uur zo kan veranderen..

Ook Spanje heeft zo zijn hokjes! Het landschap hier is afwisselend vlak en bergachtig. We komen al jaren in Spanje, maar elke keer ben ik weer verrast door de schoonheid van dit mooie land....

Het huis

Deze week zaten we in een prachtig huis, geboekt via Homeaway.nl. Het was echt een genot om hier te verblijven en het zwembad was natuurlijk een huge plus! Elke ochtend trok ik een paar baantjes wat mijn rug en heupen veel goed deed. Door het vele zwemmen had ik aanzienlijk minder pijn en dat voelde geweldig!

We hadden vanuit het huis een prachtig uitzicht op de zee. Zo heb ik op een ochtend ontzettend genoten van een zonsopgang. Het was een heel bijzonder gezicht en dat plaatje wil ik echt even met jullie delen.

De auto

Ja, dit onderwerp verdient een apart kopje. Want YEAH! We hadden een super vette Jeep! Wat een pracht auto. Net een klein tankje met lekker veel pit. Ik voelde me stiekem best stoer wanneer ik met dit monstertje door Spanje reed.

Het Spaanse rijden is net wat anders dan het Nederlandse.. De mensen hebben iets meer schijt aan de regels en maken veel bijzondere gebaren wanneer iets niet helemaal soepel verloopt. Hier moet je als toerist gewoon in mee gaan, want dan is de kans op een ongeluk veel minder dan wanneer je je netjes aan de regeltjes houdt.

Food!

De ochtend begint goed met een lekker ontbijtje! Het is bij ons een traditie geworden om tijdens onze Spaanse vakanties brood te roosteren. Waarom? Dat zal ik je vertellen. Toen we voor het eerst naar Spanje gingen en we de boodschappen in de Spaanse supermarkt haalden, zagen we van die handige kleine broodjes. Ideaal om mee te nemen voor onderweg als we eens een stadje gingen  bezoeken (o.i.d.). Wat blijkt.. die kleine broodjes zijn zo niet te eten! Ze zijn een beetje... sompig... Maar als geroosterd broodje smaken ze ontzetten goed! Dus zo is de traditie geboren :). Daarnaast eten we ook nog gewoon brood, maar alleen al de geur van een geroosterd broodje geeft mij het ultieme vakantiegevoel.

Donderdag 27 september was Ingmar jarig, dus dat was een extra feestelijk ontbijtje! Mijn ouders hadden versiering gemaakt van keukenpapier en rietjes :). Zo creatief! En zo lief...

Uiteraard zijn we deze vakantie ook uit eten geweest. Meerdere keren zelfs. Hebben we heerlijk gegeten bij El Cafeti in Moraira. Hier had ik als voorgerecht een heerlijke Steak tartaar, als hoofdgerecht de Langoustines en als dessert een chocolade brownie. De langoustines waren helaas wat droog, maar de rest was ontzettend lekker! Daarnaast vond ik de opmaak ook prachtig gedaan.

Ook hebben we deze vakantie heeeeeeerlijke Paella gegeten!! Oh, ik ben altijd groot fan van paella. We hadden de paella mixta besteld waarin vlees, vis  en groentes verwerkt zaten. Ongelooflijk lekker en ook nog een lust voor het oog.

En een prachtig uitzicht op zee... Zucht... zó romantisch!

Geloof het of niet, maar ik had nog ruimte voor een dessert. Huisgemaakte tiramisu!

O ja, en deze heerlijke paella hebben we gegeten bij Mandala Beach Bar.  Een leuk restaurantje aan de zee.

Ingmar mocht voor zijn verjaardag uitzoeken waar we uiteten gingen. Hij koos voor een avondje tapas. Super lekker ! We hadden een grote variatie aan heerlijkheden. Gefrituurde inktvisjes, geitenkaasjes met bosbessenjam, gamba's in knoflooksaus, champignons uit de oven en nog veel meer. Het was ontzettend lekker en vooral heel gezellig :).

Erop uit!

Deze vakantie hebben we vooral veel gezwommen, in de zon gelegen, gelezen en gekletst, maar we hebben ook het een en ander bekeken. Zo hebben we Alicante bezocht en dan vooral het kasteel Santa Barbara. Dit kasteel staat midden in Alicante op een berg. Om daar te komen moet je eerst vanaf de voet van de berg door een tunnel naar het midden van de berg lopen. Daar ga je vervolgens met een lift naar boven.

Het is een vreemd idee om door een berg te lopen en het voelt ook een beetje spannend :)

Het kasteel was prachtig. We hebben een paar leuke foto's kunnen maken waarbij Ingmar helemaal in zijn element was al ridder :).

Natuurlijk kwamen we in eerste instantie om het kasteel te bekijken, maar het uitzicht was nog veel indrukwekkender.

Ook hebben we nog het Alteakerkje van Sinterklaas bezocht (zoals wij dat noemen). Dit is een Russisch orthodoxe kerk waar een groot beeld bij staat van Saint Nicolas.

Het is een klein kerkje waar je alleen naar binnen mag onder bepaalde kledingvoorschriften. Zo moesten mijn moeder en ik een doek omdoen en mogen de mannen niet met korte broek naar binnen. Binnen mochten we (eigenlijk) geen foto's maken. Dus naast de selfie met mijn moeder kan ik helaas niet laten zien hoe het kerkje er van binnen uit zag.

Uiteraard zijn Ingmar en ik ook nog even naar het strand geweest. Een vakantie is voor mij pas compleet als ik met mijn voeten in de zee heb gestaan. Dus hup! Hamamdoeken onder de arm en gaan!

de Liefde

Deze vakantie met Ingmar en mijn ouders vond ik geweldig. Ik had de mensen om mij heen waar ik het meest van hou op deze hele wereld. Het feit dat ik deze week met hen samen was is voor mij een ultiem gevoel van geluk en liefde.

Een heerlijke vakantie

We hebben genoten, gerust, gelachen, gezwommen, gepraat, mooie plaatsjes bekeken en vooral een heerlijke tijd gehad. Ik kijk al uit naar de volgende vakantie samen :).